Ana içeriğe atla

Dentikor Haber Sitesi Açıldı

Diş hekimliği ile ilgili haberler için mutalaka ziyaret edin: dentikor

Bir Mezuna Kalma Hikayesi... | 9 BİNDEN İLK 500'E




Merhaba arkadaşlar, bu yazı Psydia arkadaşımızın bizimle paylaştığı bir yazıdır. Yardımcı olacaktır size.


Mezuna kalan arkadaşlara daha fazla yardımcı olabilirim çünkü onlar belli bir çalışma düzenine, sınav alışkanlığına tecrübeye sahipler ve bu konuda anlatılanları daha iyi anlayacaklardır. 12. ve 11. sınıf olan arkadaşlardan zaten dershaneyi takip etmeyi bırakıp konuları kasım sonuna kadar bitirmelerini bekleyemem, sınav sistemiyle ilgili öğrendikleri önyargıların kırılması için bu sınava 1 defa girmeleri lazım en az.
Okumaya vakti olmayanlar için özet: YATIN KALKIN DENEME ÇÖZÜN
---
Geçen sene istediğim dereceyi yapıp Bilkent ya da Odtü EE'ye gidemediğim için tercih yapmayıp sınava tekrar girmeye karar verdim.





Gördüğünüz gibi Matematik berbat. Diyeceksiniz şimdi bu matematikle bu adam nasıl mühendis olacak, orasını karıştırmayın 

Evet arkadaşlar sonuç geldi ve yıkıldım ben. Matematiği bu kadar kötü beklemiyordum. Aslında bekliyordum çünkü nasıl bir cesaret geldiyse artık boşlarımın hepsini salladım  10 gün kadar süren yıkıntı döneminden sonra toparlandım ve tercih yapmayacağımı söyledim aileme. Tıp yazdırmak isteyen akrabalar oldu ama hepsine gereken cevabı verdim, kendi hayalimi akrabanın sözüne değişmeyecektim herhalde.

Fem dershanesine yazıldım mezun olarak ve tekrar çalışmaya başladım. Kitaplar dergiler verdiler, hepsini harıl harıl çözmeye uğraşıyordum. Tam bir inek gibi, ne anlama var ne bir şey. Amaç kitaplar bitsin yani 
Kasım ayı geldi Femset 3 de bitti. Adamakıllı denemelere girmeye başladım Zaman olsun Fem denemeleri olsun. Ama hiç kendim evde deneme çözmüyordum (sınav zamanına kadar da çözmedim). Netler hep aynı 140-148 arasında inip çıkıyor. Bu durum şubat ayına kadar devam etti. Şubat ayında ilk defa 150 neti gördüm  havalara uçtum resmen 1-2 günlük rehavete girdim bu sevinçle.
Her neyse, YGS günü geldi sınava girdik bir şeyler yaptık. Derece şöyle geldi: (bu arada LYS sonucu da görünüyor ama ondan biraz sonra bahsedeceğim)





Gördüğünüz gibi geçen sene ile neredeyse aynı. Dedim ki kendime "ulan bir insan 1 sene çalışır da hiç mi bir şey eklenmez bilgisine". Bu düşünceyle biraz moral bozukluğu ve hayal kırıklığı yaşadım ama Allah'tan çok etkilenmedim. Yine amele gibi soru bankası yaprak test devam ettim. Sonra mayıs'ta Güvender sınavı oldu matematiğim 8 yanlış geldi  15 yanlışa göre gelişme var belli ki ama yine yetmiyor bana. 1 senemin boşa geçtiğine iyice inanır oldum o sıralar.

Sonra rehberlik hocam bana bir deneme seti verdi "bunu mutlaka çöz" dedi. Çözdüm ben de. Fark ettim ki deneme çözmek sb çözmekten çok daha kolay ve zevkli. O zaman bende şimşekler çaktı, kendi kendime dedim "sınavda önüme soru bankası mı koyacaklar sanki, deneme koyacaklar" bunun üzerine dershaneye gitmeyi ve soru bankası çözmeyi bıraktım ve piyasadaki tüm deneme setlerini almaya karar verdim. Güvender sınavından LYS matematik sınavına kadar yaklaşık 120-130 tane deneme çözmüşümdür. Yani soru bankası gibi deneme çözer oldum günde 3 hatta 4 deneme çözdüğüm zamanlar oldu. Şimdi kafamı taşlara vuruyorum "keşke daha önce bunu fark etseydim" diye.

Çözdüğüm 100 civarı matematik ve 20-25 civarı fen denemesinin üzerine sonuçlar gördüğünüz gibi arkadaşlar. Matematik 15 yanlıştan 2 yanlışa indi (fizik 4 yanlışa çıktı ama çaktırmayın ) ve bu artış tamamen denemelerde yapamadığım soruları deşmem sayesinde oldu. Bütün sene fdd bilfen soru bankalarını çözdüm hiç netim artmadı. Şimdi diyorum "keşke akıl etseydim de sene başından denemelere başlasaydım" diye. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fem Yayınları PDF | TÜM KİTAPLAR

Merhaba, Çoğu Fem Yayınları kitapları piyasada yok ama ben PDFleri burada topladım.  Bu sayfaya ekleyemediğim kitaplar var. Bu kitaplara Fem Yayınları kategorisinden ulaşabilirsiniz. Ulaşmak için tıklayın .  İyi çalışmalar... Son Güncelleme: 11.09.2017 Fem YGS Tarih Konu Anlatımı Fem YGS Simetri Matematik 1. Kitap Fem Dergisi 2009 Yılının Tüm Dergileri  Fem YGS-LYS Geometri Soru Bankası Fem YGS-LYS Fizik Soru Bankası Fem LYS Matematik İlk Adım Soru Bankası Fem LYS Matematik Soru Bankası Fem Matematik Anlatımlı Kitap 1 Fem Matematik Anlatımlı Kitap 2   Fem YGS Coğrafya Konu Özetli Soru Bankası Fem YGS Fizik İlk Adım Soru Bankası Fem YGS Geometri İlk Adım Soru Bankası Fem YGS Fizik Konu Anlatımı Fem YGS Simeti Coğrafya Konu Anlatımı Burada bulamadığınız kitapları KİTAP PDF kategorisinde bulabilirsiniz. KİTAP PDF kategorisine gitmek için tıklayın.

Dev YGS-LYS PDF Arşivi

Bilginize: Sayfadaki bağlantılarda beş saniyelik reklamlar vardır. İndirmede yaşadığınız her türlü sorunlar için yardı almak için buraya tıklayın ve bu formu doldurun. Merhaba arkadaşlar, Yaklaşık beş yüz tane kitap ile geldim. Güncel olamayanlar olabilir. Biz tarafından yayınlanan dokümanlar değil. Eski basım isteyen arkadaşlarda oluyor bu yüzden bulunması için ekledik. Başarılar, kolay gelsin... Körfez Yayınları 10. Sınıf Akıllı Defteri (2017) 4 Senansta Logaritma  (2017) Hasnaydmr Yayınları YGS Fizik %50 Çözümlü Soru Bankası Hasnaydmr Yayınları YGS Kimya %50 Çözümlü Soru Bankası Bilgi Sarmal Yayınları Paragraf Soru Bankası (2017) Üç Dört Beş Yayınları Matematik Soru Bankası(2016) Akıl Fikir Mektebi Konu Anlatım Soru Bankası Föyleri * Akıl Fikir Mektebi YGS-LYS Matematik Testleri (12 Fasikül) Altın Kalem 10. Sınıf Matematik Ders İşleme Sunuları Altın Kalem 9. Sınıf Matematik Ders İşleme Sunuları Birey LYS Matematik Geometri Ders Anla

LYS1 Deneme Sınavı Yayın İncelemesi | 345, APOTEMİ, METİN, DERECE...

Merhabalar, Hemen konuya geçiyorum: ÖSYM'ye yakınlıkta sıralama şöyle:  345 > Metin > Derece > Apotemi Aslında kitap alırken en öneli kıyaslama budur. ÖSYM seviyesinde mi kitap değil mi? Çok üzerinde veya çok altında olması arasında hiç bir fark yok. İkisi de işinize yaramaz. Zorluk sıralaması ise: Apotemi > Derece > Metin > 345  "Endemik'in bunlar arasındaki konumu nedir?" derseniz: O bende yok. Seviyesi nasıl bilemiyorum. Alt kısımdan yorum yaparak zorluğunu belirtebilirsiniz. LYS1 İÇİN YAPTIĞIMIZ DENEME ANKETİNİ İNCELEDİN Mİ? Yüksek katılımlı anket sonrasında en iyi yayın denemelerini belirledik. Deneme almadan önce mutlaka oku. Buraya tıklayarak o yazıya ulaşabilirsin. YAYINLARIN KENDİ İÇİNDE ZORLUKLARI Apoteminin kendi içinde zorluk sıralaması: Zorlukta Mat2 > Mat1 genel anlamda zor bir deneme. Bazı yayınlarda YGS yani Mat1 kısmı Mat2 den zor oluyor. Onun için bu kıyaslamayı yaptım.  Derece kendi içinde zorluk sı