Ana içeriğe atla

Dentikor Haber Sitesi Açıldı

Diş hekimliği ile ilgili haberler için mutalaka ziyaret edin: dentikor

Mühendislik Soru-Cevap | TÜM MÜHENDİSLİK BÖLÜMLERİ





Bu yazıda genel anlamda tüm mühendislikleri; konunun uzmanı deneyimli bir mühendis ile yapılan soru cavap yazımız paylaşıyoruz. Yazımız ilgi görürse devamınıda yaparız soru cevap şeklinde yeni bir yazı paylaşırız. Özellikle bilgi almak istediğiniz bir bölüm veya mühendislik varsa yorum yapabilir veya İletişim Sayfasından bize yazabilirsiniz.

Soru Bilkent Üni. Makine Mühendisliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cevap İyidir aslında, makine olarak eğitim vermekten çok biraz bilgisayar mühendisi gibi elektronik mühendisliği gibi dersler vardır. Buradan çıkan kişiler genellikle savunma sanayide çalışıyor. İngilizcesi de güzel okulun. Ama eksi yönü olarak parasını geçiyorum makine olarak sanayide çalışmanız için kendinizi ek olarak geliştirmeniz gerekecek. Ancak savunma sanayide çalışmak istiyorsanız gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz.

Soru İTÜ Makine Fakültesi nasıl? Mezun olduğumuzda ASELSAN da çalışabilir miyiz?

Cevap İTÜ makine mühendisliği mekanik olarak dersleri işlemekte, onlara çok önem vermekte. Mukavemet makine elemanları 1 2 mukavemet 2 bu gibi dersler birbiriyle ilişkili buralarda yıl sektirmemen gerek. Bu yönden biraz zorlu bir bölüm ancak makinenin alt dallarından olan enerji ve imalat yönünden zayıf olduğunu düşünüyorum. Ancak mekanik olarak Türkiye'nin en iyisi diyebilirim. ASELSAN konusu ise: savunma sanayi şirketleri genellikle demeyeyim tamamıyla Ankara’da bulunmakta. Bazı yerler başka illerde de var ancak çoğu Ankara’da ve Ankara’dan çıkan okullardan mezunları almakta. İstanbul’daki öğrenciler için kontenjanı çok düşük ancak ben illa İstanbul’da okuyup ASELSAN’da çalışmak istiyorum dersen ortalamanı yüksek tutman gerekecek. Ayrıca İngilizce gibi sana ek avantaj sağlayacak olan şeyler lazım ama dediğim gibi Ankara’daki okulları ön planda tutuyorlar nedense.


Soru Kocaeli Elektrik Mühendisliği nasıl? Mezun olunca iş bulma fırsatı var mı?

Cevap hocam ben okula göre iş bulma fırsatı olduğuna inanmıyorum. Ancak okul olarak söyleyebilirim ki önünde İTÜ ve YTÜ bulunmakta. Bu ikisi de İstanbul’da elektrik elektroniğine sayarsak büyük şehirlerden çok Anadolu şehirlerinde iş bulman daha kolay olacağına inanıyorum ama sen illa büyük şehirlerde yâda büyük firmalarda çalışayım dersen bölümün yanında kesinlikle İngilizce ve yapabiliyorsan ki yapmalısın bir başka dil daha yapabilirsen mezun olduğunda bir sıkıntı yaşamazsın. Benim zamanımda(16 yıl evvel) Türkiye'de sadece 3 üniversitede(İTÜ ve YTÜ) elektrik mühendisliği bölümü vardı. Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1992 yılına kadar yıldız teknik üniversitesinin bir fakültesi idi. 1992 yılında YTÜ den ayrı bir üniversite olarak Kocaeli Üniversitesi adını aldı. Hala üniversite bölümümüzü sosyal medya üzerinden takip etmekteyim. Şu anda Türkiye de sayılı kampüslerden biri olan Umut Tepe kampüsünde eğitim öğretimine devam etmekte. 16 yıl önceki hocalarım emekli olan 2 hocam hariç hala oradalar. Eğitim olarak YTÜ den pek bir eksiği olduğu söylenemez. Eğitimi büyük bir çoğunluğu YTÜ İTÜ mezunu hocalarımız vermekte idiler. 1999 daki büyük deprem üniversite binalarını ciddi derecede hasara uğratmış, 2001 de üniversiteye girdiğimizde mühendislik fakültesi prefabrik Tek katlı binalardan oluşmaktaydı. Tabi ki kayıt için geldiğimizde bir hayal kırıklığı olmuştu. Ancak verdiği eğitim olarak çok kaliteli bir bölüm olduğunu çok geçmeden anladık. Laboratuvar sayımız ve olanaklarımız o dönemde Türkiye'de puan olarak KOÜ elektrik mühendisliğinden yüksek olan birçok üniversiteden çok çok iyiydi. Üniversite depremden etkilendiği için birçok yerden maddi destek almış. ABB, Siemens gibi bir kaç firma elektrik mühendisliği bölümüne laboratuvar teçhizatı vs. hediye etmişler. Yüksek Gerilim dersi hocamız Hasbi İsmailoğlu çabalarıyla kurulan Yıldırım darbe gerilim laboratuvarımız bile mevcuttu. Benim hedefim YTÜ elektrik idi ama 4 puan gibi bir farkla (bu benim zamanımda 4 adet sayısal soruya tekabül ediyordu) kaçırmıştım. Size tavsiyem gönül rahatlığıyla bu bölümü yazabilirsiniz. İşsiz kalma gibi bir düşünceniz asla olmasın. Ama kişinin kendini geliştirmesi de şart tabi ki.


Soru Metalürji ve malzeme mühendisliği nasıldır ayrıca Kocaeli de okumak mantıklı secim olur mu?

Cevap Hocam malzeme metalürji, makine mühendisliğinin bir alt dalı olarak ortaya çıkıp daha sonrasında kendisini büyüten mesleklerden oldu. Makine mühendisliği içerisinde imalat dalı bulundurur. Çeliğin alüminyumun gibi birçok malzemenin çeşitli yollarıyla imalatını ve dayanımlarını oluşan yarının birçok özelliğini hesaplar ancak malzeme metalürji ise bundan önceki adım olan o malzemeyi elde etmeyi amaçlar. Mezun olduktan sonra iş ortamı olarak kesin bir şey söyleyemem çünkü geniş yelpazeye sahip otomobil sektöründe de çalışabilirsin hatta inşaat sektöründe de veya tanıdıklarımdan sağlık sektöründe çalışanlarda. Kocaeli de bizim sanayi üniversitesi olarak kurulan üniversitelerden dediğim gibi İstanbul gibi büyükşehirlerden ziyade Anadolu’da sanayi için güzel işler bulabilirsin. Ama benim yorumum şu yönde olacak eğer yapabiliyorsan bir makine mühendisliği seçmen derslerini imalat dalı altında yürütebilirsin hatta araştırırsan birazcık Anadolu’daki birçok okul hem makine mühendisliğinde imalat dalı bulunmakta hem de malzeme metalürji bölümü bulunmakta yani kısaca diyeceğim makineyi bitirdiğinde eğer imalat derslerini aldıysan malzeme metalürjiyi hobi olarak bitirebileceğin bir seçenek çıkıyor. Âmâ malzeme metalürji okuduktan sonra makine mühendisliği için öyle bir şey deme imkânın bulunmamakta.


Soru Ziraat Mühendisliği ile alakalı ne düşünüyorsunuz?

Cevap Hocam ben geleceğinin olduğunu düşündüğüm mühendisliklerden ancak ne yazık ki Türkiye'de bu meslek can çekişiyor. Hatta işsizlik oranlarında en yükseği çeken oranlara sahip. Yurtdışı imkânları nasıl olur bilemem ancak mühendislik dallarının belki de geleceği en kötü olan mühendislik dalı. Bu benim kişisel yorumum.


Soru Kimya Mühendisliği Hakkındaki Görüşleriniz Nedir?

Cevap Hocam kimya mühendisliği makine mühendisliği tarafından can çekiştiriliyor. Çok fazla mezun verdi ve istihdam çok az. Ama dediğim gibi genellikle bu bölümü okuyanlar ortalamasını yüksek tutup endüstri mühendisliği yâda makine ile çift anadal yapıyorlar yâda ortalamasını yüksek tutu yurtdışına çıkmaya çalışıyorlar ancak Türkiye’de ortalaması orta diyecek şekilde mezun olunduğunda ben iş olarak zor bakıyorum. Büyük firmalar Eczacıbaşı istihdamı az sağlıyorlar birde makinecilerden doğalgaz tesisatını almak istediler imza yetkisi verilmedi yani sıkıntıda bir bölüm okul fark etmeksizin ancak yukarıda dediğim yöntemi yapıp farklı yollara gidenler oluyor.

Soru Dokuz Eylül Bilgisayar Mühendisliği yazmayı düşünüyorum sizin fikriniz nedir?

Cevap Hocam direk sektöre göre eğitim vermekte ve zorluyorlar. Siz eğer bilgisayar mühendisi olmak istiyorsanız bölümü severseniz ki İzmir de güzel şehirdir okumak için kendinizi de geliştirirseniz çok güzel bir gelecek olur. İzmir’deki okulların yurt olayını bilmiyorum ancak İstanbul’dakiler gibi olacağını sanmıyorum o yönden şanslı olabilirsiniz.


Soru Sıralaması 20-30 bin arası değişen biri mühendislik seçerse işsiz kalır mı acaba?

Cevap Puana göre, okula göre seçim yapmayın bence. İlk başta hangi mühendisliği okuyacağını bir düşünün sediğiniz alan olması çok önemli mühendislikte çünkü kendinizi geliştirmesi için. Sırf otomobil merakı olduğu için makine seçen onlarca kişinin hüsranını görüyorum. Sonra bilgi seviyesi düşüyor diyorlar. Size tavsiyem okuyacağını bölümü düşünün ona göre ne gelirse yazın 20 30 bin arasında işsiz kalma olayına bakmayın. Olay üniversitede size ne katıldığında. Ben 2 yabancı dil bilerek okuldan zar zor mezun olan kişilerin çok yüksek fiyata işe girdiklerini de biliyorum. Bir de İTÜ’de okuyup da kapı kapı staj arayan kişileri de gördüm.


Soru Ege Üni. Makine Mühendisliği nasıl?

Cevap Ders programına baktım İTÜ ile YTÜ’yü harmanlamışlar gerçekten güzel olmuş okul sıralamasına bilmiyorum, ilgilenmiyorum da ancak dal seçimi olarak İTÜ’den daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Uzmanlaşma olarak gerçekten güzel üniversite, şehri de seviyorsan okumalısın.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fem Yayınları PDF | TÜM KİTAPLAR

Merhaba, Çoğu Fem Yayınları kitapları piyasada yok ama ben PDFleri burada topladım.  Bu sayfaya ekleyemediğim kitaplar var. Bu kitaplara Fem Yayınları kategorisinden ulaşabilirsiniz. Ulaşmak için tıklayın .  İyi çalışmalar... Son Güncelleme: 11.09.2017 Fem YGS Tarih Konu Anlatımı Fem YGS Simetri Matematik 1. Kitap Fem Dergisi 2009 Yılının Tüm Dergileri  Fem YGS-LYS Geometri Soru Bankası Fem YGS-LYS Fizik Soru Bankası Fem LYS Matematik İlk Adım Soru Bankası Fem LYS Matematik Soru Bankası Fem Matematik Anlatımlı Kitap 1 Fem Matematik Anlatımlı Kitap 2   Fem YGS Coğrafya Konu Özetli Soru Bankası Fem YGS Fizik İlk Adım Soru Bankası Fem YGS Geometri İlk Adım Soru Bankası Fem YGS Fizik Konu Anlatımı Fem YGS Simeti Coğrafya Konu Anlatımı Burada bulamadığınız kitapları KİTAP PDF kategorisinde bulabilirsiniz. KİTAP PDF kategorisine gitmek için tıklayın.

Dev YGS-LYS PDF Arşivi

Bilginize: Sayfadaki bağlantılarda beş saniyelik reklamlar vardır. İndirmede yaşadığınız her türlü sorunlar için yardı almak için buraya tıklayın ve bu formu doldurun. Merhaba arkadaşlar, Yaklaşık beş yüz tane kitap ile geldim. Güncel olamayanlar olabilir. Biz tarafından yayınlanan dokümanlar değil. Eski basım isteyen arkadaşlarda oluyor bu yüzden bulunması için ekledik. Başarılar, kolay gelsin... Körfez Yayınları 10. Sınıf Akıllı Defteri (2017) 4 Senansta Logaritma  (2017) Hasnaydmr Yayınları YGS Fizik %50 Çözümlü Soru Bankası Hasnaydmr Yayınları YGS Kimya %50 Çözümlü Soru Bankası Bilgi Sarmal Yayınları Paragraf Soru Bankası (2017) Üç Dört Beş Yayınları Matematik Soru Bankası(2016) Akıl Fikir Mektebi Konu Anlatım Soru Bankası Föyleri * Akıl Fikir Mektebi YGS-LYS Matematik Testleri (12 Fasikül) Altın Kalem 10. Sınıf Matematik Ders İşleme Sunuları Altın Kalem 9. Sınıf Matematik Ders İşleme Sunuları Birey LYS Matematik Geometri Ders Anla

LYS1 Deneme Sınavı Yayın İncelemesi | 345, APOTEMİ, METİN, DERECE...

Merhabalar, Hemen konuya geçiyorum: ÖSYM'ye yakınlıkta sıralama şöyle:  345 > Metin > Derece > Apotemi Aslında kitap alırken en öneli kıyaslama budur. ÖSYM seviyesinde mi kitap değil mi? Çok üzerinde veya çok altında olması arasında hiç bir fark yok. İkisi de işinize yaramaz. Zorluk sıralaması ise: Apotemi > Derece > Metin > 345  "Endemik'in bunlar arasındaki konumu nedir?" derseniz: O bende yok. Seviyesi nasıl bilemiyorum. Alt kısımdan yorum yaparak zorluğunu belirtebilirsiniz. LYS1 İÇİN YAPTIĞIMIZ DENEME ANKETİNİ İNCELEDİN Mİ? Yüksek katılımlı anket sonrasında en iyi yayın denemelerini belirledik. Deneme almadan önce mutlaka oku. Buraya tıklayarak o yazıya ulaşabilirsin. YAYINLARIN KENDİ İÇİNDE ZORLUKLARI Apoteminin kendi içinde zorluk sıralaması: Zorlukta Mat2 > Mat1 genel anlamda zor bir deneme. Bazı yayınlarda YGS yani Mat1 kısmı Mat2 den zor oluyor. Onun için bu kıyaslamayı yaptım.  Derece kendi içinde zorluk sı